Tuesday, March 14, 2017

WIN A WISH CONTEST BY SHOPBACK

Win a Wish Contest by Shopback

Assalamualaikum dan salam sejahtera,

Sempena sambutan hari lahir Shopback yang ke-2, Shopback telah melancarkan contest "Win a Wish" yang akan berlangsung sehingga 15 March 2017 bersamaan dengan hari Rabu. Terdapat lebih dari RM6000 hadiah untuk dimenangi. Contest ini hanya memerlukan anda (bloggers) untuk menulis tentang wishlist hari jadi anda. 6 wishlist peserta yang terbaik akan memenangi salah satu barang di dalam wishlist anda secara PERCUMA. Kalau penyertaan anda tidak terpilih di dalam 6 kategori wishlist terbaik, anda juga berpeluang untuk memenangi kategori pemenang paling popular (RM500) dan juga hadiah saguhati! (RM300). Menarik bukan?

Disebabkan hari lahir saya jatuh pada 12 April, maka saya berpendapat bahawa contest ini sangat bersesuaian untuk saya sertai! haha mana tahu kot ada rezeki saya untuk memenangi hadiah hari lahir daripada Shopback. Maka, untuk entry kali ini saya akan berkongsi tentang saya punya birthday wishlist ataupun senarai barang yang saya mahukan sebagai hadiah hari lahir saya
PENGENALAN KEPADA SHOPBACK
Sebelum saya proceed kepada birthday wishlist saya, mari kita baca sedikit info yang anda perlu tahu untuk berbelanja bersama shopback. Anda semua pernah dengar tak tentang Shopback? Kalau anda seorang yang memang suka berbelanja secara dalam talian, anda PERLU dan WAJIB tahu tentang Shopback. Apa yang menarik sangat tentang Shopback? Untuk pengetahuan semua, Shopback merupakan #1 online cashback or rebate site in Malaysia. Maksudnya di sini, Shopback merupakan website nombor 1 di Malaysia yang menawarkan rebat apabila anda membeli barang secara online di online retailer yang terpilih. Yang menarik tu bila anda membeli barang, tetapi pada masa yang sama, anda mendapat pulangan balik dari duit yang telah anda belanjakan! Siapa nak bagi kan?

Senarai Merchants di Shopback
Shopback telah bekerjasama dengan lebih dari 500 merchants dan di atas ni telah saya sertakan antara merchants yang popular dan banyak digunakan di shopback. Anda boleh click gambar di atas untuk melihat lebih banyak senarai stores yang available. Kenapa saya cadangkan anda untuk menggunakan shopback? Selain dari partnering merchants yang banyak, anda juga boleh keluarkan duit hasil dari rebat yang anda telah perolehi melalui bank-bank tempatan. Tak payah susah payah nak guna PayPal ke apa. Tak payah fikir panjang sebab kita dah biasa menggunakan bank tempatan kan? Kalau masih ada yang tidak tahu, Shopback ni dah featured dalam The Star Online, New Straits Times, Says.com, The Borneo Post, TechInAsia, Channel News Asia dan banyak lagi. Senang cerita, ini bukan sembang kencang! benda ni memang betul-betul menguntungkan. Selain di Malaysia, Shopback juga ada di Singapore, Philippines, Indonesia, India dan Taiwan.
BAGAIMANA HENDAK MENGGUNAKAN SHOPBACK
Tiga Langkah Mudah Menggunakan Shopback

Bagaimana hendak menggunakan Shopback? Bagi saya yang masih hendak berjinak-jinak dalam online shopping, saya berpendapat bahawa menggunakan Shopback tidaklah sesukar yang anda sangka. Tak payah pening kepala sangat, anda hanya perlu faham 3 konsep mudah di atas. Pertama, anda perlu pilih store mana yang anda berminat. Antaranya ialah zalora, foodpanda ataupun lazada dan banyak lagi yang anda boleh perolehi di website Shopback.my. Bila anda dah pilih store, pilih barang yang ada di dalam store tersebut dan terus proceed dengan pembayaran. Langkah ketiga, selesai anda buat pembayaran, automatik duit rebat akan dikreditkan di dalam akaun shopback anda mengikut peratus yang ditetapkan untuk setiap item tersebut.

Untuk lebih memudahkan anda, di sini saya tunjukkan contoh yang lebih jelas untuk anda fahami tentang bagaimana hendak menggunakan Shopback.

Cara Menggunakan Shopback

Langkah pertama, pilih store yang anda nak. Bila anda click sahaja store tersebut, automatic dia akan redirect ke page store yang anda pilih. Langkah kedua, teruskan pembelian anda seperti biasa. Ingin saya ingatkan bahawa peratus cashback yang anda akan dapat bergantung kepada nilai yang telah ditetapkan oleh store tersebut.
Cara Menggunakan Shopback

Cashback yang anda akan dapat di dalam akaun Shopback akan diletakkan di dalam status menunggu ataupun "pending" dalam tempoh 48 jam selepas pembelian. Status "redeemable" atau boleh ditebus akan bertukar setelah disahkan oleh merchant tersebut. Ini mengambil tempoh selama 30 - 60 hari untuk memastikan tiada barang yang dibatalkan atau ditukarkan serta dipulangkan.

Cara Menggunakan Shopback

Seterusnya, jika Redeemable Cashback anda mencapai RM10 ke atas, anda boleh request untuk cash out. Mudah sahaja. Sambil anda membeli, anda juga mendapat pulangan. Orang cakap, sedikit-sedikit lama-lama jadi bukit. Tak salah pun kalau nak kumpul. Konsep dia macam menabung jugalah

Senarai Bank Yang Terpilih

Ini pula merupakan bank-bank tempatan yang boleh anda gunakan untuk proses keluarkan wang Shopback anda! Banyakkan pilihan bank yang ada?
MY BIRTHDAY WISHLIST
Okay sekarang ni merupakan part yang semakin sukar untuk saya membuat pilihan hahaha. Dah lah senarai merchants banyak sangat, lepastu semua barang saya rasa saya idamkan hehe.

Jam Tangan Fossil

Pilihan pertama saya kali ini ialah daripada store Lazada. Saya ni kalau nak ikutkan memang jenis yang tak boleh kalau tak pakai jam tangan. Rasa bogel sahaja tangan ni kalau tanpa jam ditangan. Tapi sejak 2 tahun yang lepas, bila jam yang saya beli dah pecah, saya stop sekejap pakai jam. Sebab tak mampu weh nak beli jam yang baru hahaha. Nak pula tengah sengkek sekarang ni, memang rasa impossible sangat untuk saya beli jam tangan baru menggunakan duit poket sendiri. Apa yang saya suka tentang jam tangan fossil ni ialah sebab warnanya yang cantik. Saya tak tahu kenapa saya sangat into warna biru sekarang. Tengok jam tangan ni warna biru dia macam navy blue dan digandingkan pula dengan warna silver. Nampak sangat menyerlah dan nice! Since jam ini berjenama, saya yakin akan kualiti jam fossil ni. dan yang lagi menarik, jam ini juga ada warranty selama 2 tahun. Berbaloi lah untuk pembelian jam berharga RM791.10 kan?

Cashback Lazada

Di Lazada, anda akan dapat cashback sebanyak 11.00% untuk barang yang dikategorikan dalam fashion. Jika anda membeli jam di atas di Lazada, anda akan dapat cashback atau rebat sebanyak RM87 (11% dari harga asal). Jadi harga jam tersebut jika ditolak cashback ialah RM791.10 - RM87 = RM704 . Banyak juga yang anda boleh jimat dengan hanya berbelanja menggunakan platform Shopback. Yang pasti, sebelum anda membeli pastikan anda berkunjung ke website Shopback terlebih dahulu. Kalau tidak memang tak merasa untuk anda dapat cashback!

Yicam Murah di Lazada

Barang kedua yang saya mahukan untuk hari lahir saya ialah action camera. Kenapa saya memilih action camera sebagai salah satu daripada wishlist? Satu, sebagai seorang yang gemarkan aktiviti outdoor dan juga travel, saya perlukan sebuah action camera untuk merakam detik-detik indah ketika saya melakukan aktiviti tersebut dan juga berkunjung ke sesuatu tempat yang baru. Kelebihan mempunyai action camera ialah, ia mampu mengambil gambar bersudut luas kerana fungsi cameranya yang "wide lens". Dengan adanya lens yang besar, sekeping gambar boleh memuatkan lebih banyak objek, sesuai untuk merakam gambar pemandangan yang indah. Selain dari itu, dengan adanya action camera ini, ia mudah dibawa ke mana-mana. Berbanding dengan DSLR, ia tidak begitu handy dan portable sebab saiznya yang besar. Berdasarkan pembacaan saya yang lanjut tentang action camera yang ada dipasaran, jenama Yicam ini sememangnya banyak digunakan oleh orang ramai dan kualiti gambarnya yang bagus setanding dengan action camera yang lain.

Saya berminat untuk memiliki camera YiCam ini kerana harga yang ditawarkan sangat reasonable dan bersesuaian dengan pakej yang diberikan. Jika anda membeli YiCam ini menggunakan Shopback Lazada, anda akan dapat cashback sebanyak 3.50%  dari harga asal iaitu RM15.70.  Jadi, harga sebenar bagi Yicam setelah ditolak cashback ialah RM449 - 15.70 = RM443.30 Sahaja! Bila anda baca review-review pengguna di website Lazada tersebut, terus rasa macam nak beli sekarang. Semua feedback customer sangat positive dan seller tersebut merupakan Top-Rated Seller. Selain dapat membeli dengan harga yang murah dan berpatutan, saya pun akan puas hati dengan jaminan yang diberikan oleh pihak  Lazada.

The North Face Kuhtai 34 Backpacker Pack

Untuk barang pilihan yang ketiga, saya memilih The North Face Kuhtai 34 Backpacker Pack. Barang kali ini saya pilih dari merchant ZaloraSaya sebenarnya dah lama buat survey beg yang sesuai untuk bawa pergi travel kemana-mana. The North Face ni bagi saya antara salah satu jenama yang best dan terkenal dikalangan backpackers. Antara sebab kenapa saya memilih beg ini ialah kerana warna. Saya bukan jenis yang suka warna yang agak stand out / highlight. Kalau boleh satu beg tu satu atau dua warna sudah mencukupi untuk saya. Beg ni cantik sangat sebab dia menggunakan warna maroon dengan merah hati. tetapi lagi cantik kalau dia masukkan warna grey sikit dekat belakang tu hehehe (tak bersyukur betul!). Bahagian depan beg ni ada lah warna grey. Tu yang buat saya rasa berkenan sangat nak beli beg ni hehe.

Selain dari warna yang menarik, bila anda beli beg ni, anda juga akan dapat rain cover sekali. Sesetengah beg yang kita beli memang takda rain cover. Disadvantage dia nanti kalau kau berjalan, beg kau akan basah la kalau macamtu. Sia-sia sahaja beli mahal-mahal tapi takda rain cover kan? tapi untuk beg berjenama the north face ni, ia didatangkan sekali dengan rain cover. lepastu material kain Nylon dan juga adjustable shoulder straps. Kalau rasa beg tu tak cukup ngam dekat badan, boleh adjust dia punya strap tu mengikut kesesuaian dan keselesaan masing-masing. Selebihnya anda boleh baca details di atas. memang sangat berbaloi.

Kalau anda beli beg ini menggunakan Shopback, anda akan dapat rebat sebanyak 9% daripada harga pembelian barang anda. Dengan harga beg yang bernilai RM599, anda akan dapat cashback atau rebat sebanyak RM53.90. Harga beg ini setelah ditolak cashback yang anda perolehi ialah RM599 - RM53.90 = RM545.10. Bagi saya, untuk beg yang berjenama seperti ini, harga tersebut sudah dikira agak murah tambahan lagi bila anda dapat rebat sebanyak 9% daripada pembelian.

The Body Shop White Musk For Men
Okay barang keempat yang tersenarai dalam saya punya birthday wishlist ni ialah The Body Shop White Musk for Men Eau De Toilette. Saya ni bukannya jenis yang suka nak wangi-wangi sangat haha. Tapi bila keluar rumah tu memang wajib pakai perfume sikit untuk keyakinan diri yang berganda. Sebelum ni saya hanya menggunakan perfume Silky for Men, Fantasia. Sejak zaman sekolah menengah (time Mawi famous kot!) lagi memang setia pakai perfume tu. Tapi bila masuk belajar dekat KL, ada lah sekali dua masuk Body Shop untuk teman kawan beli barang. Lepastu suka sembur tester minyak wangi White Musk for Men by Body Shop. Memang saya suka sangat bau dia. Time tu memang tak mampu lah nak beli perfume mahal macamni (sekarang pun tak mampu juga actually). Perfume yang saya gunakan sekarang pun baru RM20. Kalau ada offer RM15 pun boleh dapat hehe murah kan? Sejak bau minyak wangi Body Shop ni saya terus berazam nak guna Body Shop punya perfume once saya dah mula bekerja nanti.

Dengan pembelian barang-barang di Hermo menggunakan ShopbackAnda boleh dapatkan rebat sebanyak 2%. Rebat yang anda boleh dapatkan untuk pembelian perfume di atas ialah sebanyak RM2.70. Walaupun takdalah banyak mana, tapi still menjimatkan juga. Nilai cashback tu nampak sahaja kecil tapi kalau kumpul banyak-banyak? Harga perfume ni setelah ditolak rebat yang anda perolehi ialah RM136.79 - RM2.70 = RM133.25. Jimat lah duit parking kereta pergi Mid Valley tu kalau dapat cashback ni. hehehe.

Lexis Hibiscus Port Dickson
Lexis Hibiscus Port Dickson

Kalau boleh, time birthday saya, saya nak spend masa dengan family saya. Disebabkan kawan-kawan selalu tak hargai saya waktu birthday saya (sobs), baiklah saya sambut dengan keluarga disisi. So, untuk pilihan ke 5 wishlist saya, saya berminat untuk ke Lexis Hibiscus Port Dickson. Kenapa saya memilih Lexis? Sebenarnya saya sangat tertarik dengan kedudukan hotel/resortnya di tengah laut yang berbentuk bunga raya itu. Bila tengok gambar rasa sangat cantik dia punya susunan. Lepastu kalau anda lihat gambar-gambar yang dirakamkan oleh pengunjung, ternyata ramai yang berpuas hati setelah menginap di sana. Selain itu, review di TripAdvisor juga ialah 4/5 berpandukan kepada 852 reviews yang ditinggalkan pengguna. Saya yakin ia satu pengalaman yang menyeronokkan jika saya berpeluang menyambut hari lahir saya di sana! :)

Kali ini saya memilih merchant Expedia di dalam Shopback. Nilai rebat yang saya akan dapat jika saya menempah hotel ini ialah sebanyak 6% . Harga bilik serendah RM746 untuk satu malam (tetapi saya tak select lagi bilik yang saya nak sebab banyak sangat, confused nak pilih mana satu hehe). 6% daripada RM746 ialah bersamaan dengan RM44.76 nilai rebat yang bakal diterima. Dengan RM44.76 tu boleh la saya belanja kfc satu keluarga saya hehe (keluarga kecil sahaja so cukuplah). Walaupun anda berbelanja untuk kepuasan diri, tetapi anda dapat pulangan apabila menggunakan Shopback.

Nike - Customize your own shoe

Okay, barang terakhir ni saya pilih merchant Nike. Jujur saya katakan nak pilih barang untuk masuk wishlist pun dah macam nak beli barang yang betul-betul hahaha. Kalau nak beli barang betul tak tau la berapa lama ambil masa untuk saya decide. Saya memang suka kasut, tapi setakat ni too poor to have a collection of shoes lol. Cuma mampu beli satu dua kasut sahaja lepastu pakailah sampai koyak rabak pun. Bila buka Shopback ni tadi, terjumpa pulak promosi Nike! Bila beli kasut Nike Air Max 90 Essential ni, anda akan dapat sekali 10% cashback. Sebelum ni cashback dari Nike hanyalah 2% sahaja. Banyak kan promosi dia?

Kenapa saya memilih kasut ini untuk menjadi barang yang diidam-idamkan? haaaa here's the interesting part. Bila beli kasut ni bukannya dapat sebiji dalam gambar tu. Anda berpeluang untuk design kasut anda sendiri menggunakan website yang telah pihak Nike sediakan. Anda boleh pilih dari segi warna base, mudguard, overlay, lining dan macam-macam lagi. Kira macam kasut tu kemungkinan besar ada satu sahaja di dunia ni! hehehe rare juga tu.

Kasut Nike Airmax 90 Essential ID

Seperti gambar di atas, saya telah menukarkan overlay kasut ini kepada warna grey. Menarik kan? sebab kita berpeluang design kasut kita sendiri seolah-olah kita ni designer kasut pula hehe. Kalau nak ikutkan harga yang ditawarkan bagi kasut ini ialah sangat berbaloi iaitu sebanyak RM569 sahaja. Anda juga akan memperoleh cashback atau rebat sebanyak 10% yang berjumlah RM56.90. Menarik kan dengan adanya cashback yang ditawarkan oleh Shopback. Saya sangat menghargainya kalau saya menang kasut ni. Siap boleh tidur dengan kasut ni sambil peluk-peluk lagi kahkah.
BAGAIMANA UNTUK MENDAFTAR SHOPBACK?
Click Untuk Mendaftar Akaun Shopback!

Untuk daftar (tolonglah daftar), anda hanya perlu click sahaja banner di atas dan akan redirect kepada website Shopback. Tak payah bazir masa nak tunggu-tunggu. Sementara ada masa ni better register sahaja dulu. Nanti dah ada akaun senang sikit nak shopping bila-bila masa. Kalau tak rugi macamtu sahaja duit cashback tak dapat kan? Boleh click SINI juga kalau nak register. Selain itu anda juga boleh download apps Shopback di smartphone sebab lagi memudahkan anda kalau nak beli barang kan? :)

Jika ada sebarang pertanyaan anda boleh tanya saya diruangan komen dan jangan lupa buat para bloggers yang lain, penyertaan masih dibuka sehingga 15.3.2017. Kalau lah saya berpeluang untuk memenangi contest ini, saya pasti ia merupakan hadiah hari lahir yang paling bermakna buat saya :)

118 comments :

  1. wah besday kita dekat-dekat la hehe good luck ye, moga impian awak tercapai.

    ReplyDelete
  2. Semoga berjaya Syed. Lexis hibiscus tu wishlist kak ana juga =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks kak. memang patut masuk wishlist sebab ada private pool semua kan hehehe.

      Delete
  3. Good luck! huhuhu esok dah tarikh tutupnya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yuppp harini hari terakhir. sebab itu paksa diri juga tulis semalam haha.

      Delete
  4. Replies
    1. Thanks kak. doakan saya berjaya menang ya hehe.

      Delete
  5. MENARIK SGT NI MOGA SYED BERJAYA.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks kak. saya harap saya berjaya memenangi contest ni :)

      Delete
  6. malas pulak nak koin contest ni hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. haippp jangan malas-malas kalau nak menang hehe. jom lah join.

      Delete
  7. Satu entri yang well prepared. Kagum tengok cara Syed tulis post panjang2.

    All the best :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks eizz. Ni memang hasil separuh hari duk menaip and pilih barang yang saya nak ni haha. Harap berjaya lah kan.

      Delete
  8. goodluck syed! amboi nak dekat dah birthday dia hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks elsa. Yuppp! dah tak lama dahhh hehehe mohon deliver hadiah kat syed keh3.

      Delete
  9. uwaa esok last ke? idea tak ada ni T.T

    all the best,fighting!

    ReplyDelete
    Replies
    1. haah esok dah last dah. Takpa boleh tu kalau fikir sikit2.
      sempat lagi rasanya hehe. terima kasih ya :)

      Delete
  10. Dekat shopback ni memang macam macam benda boleh beli. Hehe. Anyway, goodluck!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu, sebab dia banyak store dan rebate yg diberikan juga boleh tahan juga la kalau kita beli barang yang mahal.

      Delete
  11. aaa tak sempattttt.. goodluck syed.. Anyways Anis pernah stay kat lexis tu, serius the best.. XD

    ReplyDelete
    Replies
    1. janganlah cakap tak sempat! haha kalau nak join tu sempat sangat. kena fikir laju laju sikit hehe. tu pasal la rasa nak stay kat sana, dah la ada private swimming pool semua.

      Delete
  12. Semoga impian jadi kenyataan..
    Good luck Syed!
    Akak baca pun teruja 😁

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks kak! doakan supaya saya boleh menang any of the items in the wishlist ya! hehehe. harap sangat nak menang.

      Delete
  13. Gud luck Syed. Hakak bagi chancelah hang menang. Kang kalau hakak masuk contest ni rendah pulak % hang nak menang hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaha thanks kak! takpa kak, kalau akak join pun kita kongsilah tempat pertama tu. kahkahkah confident kan.

      Delete
  14. wahhh, yang part percutian bersama keluarga tu memang best! nak plan sambut dengan anak je la birthday IQ 1hb April nanti, hehe, geng April!

    All the best seorang syed!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wahhh! kita geng April la hehe. Kalau birthday 1 April ni mesti orang buat lawak pasal April fool kan haha adui. sambut dengan keluarga tetap best kan. Thanks IQ!

      Delete
  15. konsep yang diketengahkan oleh shopback ni bagus. macam syed kata. sambil membeli, boleh menyimpan. hehe. all the best syed. kot lah dapat memana dari salah satu list tu kannnnnn.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu, kalau takda register dengan shopback, langsung tak dapat apa. At least kalau kita beli dengan shopback dapat la pulangan sikit. Kalau ada rezeki untuk menang memang bersyukur sangat. thanks Tia :)

      Delete
  16. Replies
    1. Terima kasih kak, saya harap saya berjaya memenangi mana2 hadiah hehe.

      Delete
  17. Wish u luck..semua best-best belaka pilihan tu.
    JanjiKita

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks, best kan? kalau beli dengan shopback siap dapat pulangan lagi tu. Kalau berjaya menang dan dapat hadiah lagi menarik hehe.

      Delete
  18. action camera tu paling best kalo dpat.huhu..

    good luck. happy birthday in advance

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tahu takpa. Yicam tu okay juga la kualiti dia kalau kita banding dengan GoPro hehe. Thanks cik rene. tak nak join sekali ke?

      Delete
  19. nice.not bad pilihan syed! goodluck!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks uncle zuan. Saya harap saya menang mana2 hadiah tu hehe :)

      Delete
  20. Wow, I wish I could have all those gifts! You can have the parfum, though! HAHAHA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaah that's soooo mean! Is it because the perfume is the cheapest thing that I have wished forM 😂😂

      Delete
  21. Good luck in winning that Fossil watch! Saya pun nak menang tapi malas nak blog ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks hehehe. You can do it. It needs a little bit of time but it's worth it.

      Delete
  22. I have heard about this. Yet to try it out. will try out soon

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes, you should try it and get paid for things you bought online 😊

      Delete
  23. Alhamdulillah, cikna sempat join disaat akhir... Good luck&all d best..😘

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeayyy Alhamdulillah cikna. Semoga rezeki berpihak kepada kita hehe.

      Delete
  24. Done follow....😀
    http://cikna136.blogspot.my/2017/03/my-best-birthday-wishlist-from-shopback.html?m=1

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks cikna nanti saya melawat blog cikna ya.

      Delete
  25. tgk ramai pulak post pasal ni... macam best je... nak try tgk la.. thanks for sharing!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes, you should try. Dapat rebate kot bila beli barang. Untung jugalah hehe.

      Delete
  26. Shopback is also a great wayfor bloggers to cash in! I like it :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Right? I've just signed up my account before writing about this hehe.

      Delete
  27. wahh menarik nie. tiap kali beli barang ada pulangan. win2. :D
    all the best ya. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks BV. Jom la join sekali. Sempat lagi ni before 12 hehe

      Delete
  28. Adoi tak sempat,kekekeke. Good luck Syed! Jom lekas join Lazada punya pulak :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks mai! hehehe. dah join dah la yg lazada. dedua dah settle hehehe.

      Delete
  29. All the best for you! I like the Nike shoes, hope to own a pair one day too.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks! I hope you would buy it using Shopback! more cashback for you hehe.

      Delete
  30. Pretty cool wishlist you have there... all the best ya

    ReplyDelete
  31. Bestkan beli barang terus dapat rebat...wowwwwwww...all the best syed!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Besttt. Especially bila kita beli barang yg mahal, so rebat yg kita dapat akan jadi lebih banyak. Thanks kak, jom la guna shopback ni sekali hehe.

      Delete
  32. nice list ! i have to say the xiaoyi action cam is so so worth to get it! i have one, n i reli love it !

    ReplyDelete
    Replies
    1. IkR!?? That's why I put it as my wishlist! I love the quality of the cam! :)

      Delete
  33. manatau rezeki harijadi yang bkunjung tiba kan, insyallah.. all the best ! =D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu kak, kalau ada rezeki Alhamdulillah la bersyukur sangat hehe. Doakan saya berjaya!

      Delete
  34. All the best Syed! Kasut tuh memang awesome okeyyyy....nanti mesti teruja bila berlari-lari. HAHAH! lol!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Awesome kan?? Siap boleh design sendiri tu. Nak berlari pun syok ja hahaha.

      Delete
  35. Nice wishlist. I've heard of Shopback but I haven't tried it. Anyway, all the best.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks. You should try it once! It's rrally worth it. You get money for the money you spend hehe.

      Delete
  36. Wow, all luxury gifts u want! Good luck! :D Hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha because it's a gift and gift should be expensive! (sounds really materialistic man). Thanks btw Selina 😊

      Delete
  37. goo luck syed..

    btw unni tag yerr kalau rajin meh jawab..
    https://unnianje.blogspot.my/2017/03/sunshine-blogger-award-mellya-crayola.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks unni. Okay nanti kalau syed free and ada masa syed jawab hehe.

      Delete
  38. Pwrggghh ! Go for it syed :) kak mek doakan at least salah satu tu jd kenyataan aminnn 😍😊

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih kak mek! syed harap sangat menang mana2 hadiah tu haha.

      Delete
  39. Wow kalo kaki shopping online nih habis dahhh haaa.. all the best Syed.. panjang benooo entri . Hopefully youll be the chosen one

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha tahu takpa kak. memang panjang sebab rasa nak pilih semua benda kat situ kah2. I hope so, thanks kak! :D

      Delete
  40. Tahu pasal shopback nie.. Gud luck yer mana tahu ada rezeki..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nanti boleh la guna kalau dah tahu hehe. Thanks, harap ada rezeki la :)

      Delete
  41. semoga berjaya dan salam singgah cikgu. terima kasih lawat blog saya yang tak seberapa tu :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks hanamiko sakura hehe. Jangan cakap macamtu. blog saya pun tak seberapa juga :) terima kasih juga sudi singgah.

      Delete
  42. Gud luck! Menarik sgt..baru tau pasal shopback ni..dan 1 lg, jam tu sgt cantik! Hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks yaya. Lepas ni bolehlah guna shopback dan dapat rebate hehehe. Cantik kan!? Sebab tu jadi wishlist tu.

      Delete
  43. Dah terlepas pulak. Nak jugak yang Xiao Mi camera dgn bagpack tu. Okeyy, sportshoes tu pun cun jugak sebenarnya~ *rambang mata*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kannnnn. Kalau diberi peluang untuk menang, syed nak pilih semua. boleh tak? kahkahkah.

      Delete
  44. good luck syed. merah menyala backpacker pack tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks! aah merah menyala sangat kan haha. jangan kena sondol kerbau sudah la.

      Delete
    2. bhahahahahaha 😁 awasss, jangan sampai disondol kerbau 😂

      Delete
  45. good luck syed.. akak baru sempat baca.. jam tu lawoooonya... tp ko takyah menang la... akak nak kurus!

    ReplyDelete